مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب

مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب

اقداماتی که قبل تزریق ژل لب باید انجام دهید

مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب، اقداماتی حیاتی است که اگر قصد امتحان کردن این روش را دارید، توصیه میکنیم حتما این اقدامات را انجام دهید. تزریق ژل لب گزینه مناسبی برای افزایش حجم و برجسته کردن لب‌ها است. این روش می‌تواند به طور قابل توجهی ظاهر لب‌های شما را بهبود بخشد، اما مانند هر عمل زیبایی، اقداماتی وجود دارد که باید قبل از انجام آن انجام دهید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را دریافت می‌کنید و از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری کنید.

شاید جوان کردن پوست یکی از دغدغه‌هایتان باشد. پس مطلب سریع ترین روش برای جوان کردن پوست را بخوانید

تحقیق و مشاوره با پزشک

قبل از اینکه هر عمل زیبایی را انجام دهید، بسیار مهم است که برای انجام تحقیقات خود وقت بگذارید، به خصوص زمانی که این اطمینان حاصل شود که پزشکی که انتخاب می‌کنید دارای صلاحیت مناسب برای انجام ایمن این عمل است. به هر حال، همیشه باید به خاطر داشته‌باشید که تزریق ژل لب یک روش پزشکی است و فقط باید توسط متخصصان زیبایی آموزش دیده انجام شود. با در نظر گرفتن این موضوع، همیشه باید برای بررسی صلاحیت‌ها، بررسی‌ها، رسانه‌های اجتماعی وقت بگذارید. این به شما کمک می‌کند یک متخصص زیبایی واجد شرایط، قابل اعتماد و با تجربه پیدا کنید.

تاریخچه پزشکی و آلرژی خود را بررسی کنید

قبل از تزریق ژل لب، در صورت داشتن هر گونه شرایط پزشکی، مانند آلرژی یا بیماری‌های خاص، ضروری است که قبل از استفاده از ژل لب با پزشک خود مشورت کنید. این به این دلیل است که اگر شرایط پزشکی یا آلرژی خاصی دارید، ممکن است ژل لب مناسب نباشند، به همین دلیل ضروری است که همیشه شرایط پزشکی را اعلام کنید.

رژیم غذایی داشته باشید

تغذیه و آبرسانی تاثیر بسزایی در موفقیت و نتایج تزریق ژل لب دارد. به عنوان مثال، برای بهترین نتایج، مهم است که قبل و بعد از عمل تا حد ممکن هیدراته بمانید. این به این دلیل است که اسید هیالورونیک با آب در بدن متصل می‌شود تا اثر حجم دهنده آن را افزایش دهد. به عنوان یک قانون کلی، شما باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا بهترین نتیجه ممکن را از ژل لب خود بگیرید. در عین حال، همیشه باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته‌باشید.

تزریق ژل لب و مراقبت هایی که لازم است

اگر می‌خواهید غبغب خود را از بین ببرید، این مطلب را بخوانید: بهترین روش های رفع غبغب

سیگار و الکل را ترک کنید

همه می‌دانند که سیگار و الکل چه اثرات مضری در بدن دارد و ناگفته نماند که اگر سیگار و الکل را ترک کنید از تزریق ژل لب نتیجه بهتری خواهید گرفت. این به این دلیل است که الکل یک گشادکننده عروق است که می‌تواند باعث شل شدن و گشاد شدن رگ‌های خونی شود که می‌تواند باعث رقیق شدن خون شود. نوشیدن الکل قبل و بعد از درمان تزریقی نیز می‌تواند باعث کبودی عمیق و خونریزی بیش از حد شود.

آمادگی ذهنی پیدا کنید

اگر به تزریق ژل لب فکر می‌کنید، مهم است که تمام عناصر این روش را به طور کامل درک کنید، تا نه تنها انتظارات شما مدیریت شود، بلکه از نظر ذهنی نیز آماده باشید.

مطلب پیشنهادی و مفید: ویتامین های مفید برای زیبایی پوست

نکات قبل از تزریق ژل لب

یک هفته قبل

  • شما باید از داروهایی مانند آسپرین موترین، ایبوپروفن، آلو اجتناب کنید.
  • از مصرف چای سبز خودداری کنید.
  • اگر یک هفته قبل از تزریق ژل نیاز به داروی مسکن دارید، همیشه باید از تیلنول استفاده کنید.
  • از مصرف مکمل‌هایی مانند امگا 3 ویتامین E، سیر و زنجبیل خودداری کنید.

روز قبل

  • شما باید استفاده از محصولات ضد پیری پوست حاوی موادی مانند رتینول، رتینوئید، اسید گلیکولیک یا سایر عوامل لایه بردار را متوقف کنید.
  • شما باید از تراشیدن، اپیلاسیون، بند خودداری کنید!
  • اگر مستعد کبودی هستید، مصرف آرنیکا توصیه می‌شود.

روز تزریق بایدها و نبایدها

  • همیشه باید با صورت تمیز وارد شوید.
  • مطمئن شوید که تمام آرایش شما پاک شده‌است.
  • در صورت لزوم، ممکن است از کرم بی‌حس کننده استفاده شود، این می‌تواند به بهبود راحتی در طول عمل کمک کند.
  • همیشه باید مطمئن شوید که قبل از درمان چیزی برای خوردن و نوشیدن دارید.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید: از بین بردن جای جوش با درمان خانگی امکان پذیر است؟

بعد تزریق ژل لب چه مراقبت هایی لازم است؟

جای تعجب نیست که تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین درمان‌های ما هستند، زیرا می‌توانند لب‌های شما را حجیم کنند و فرم زیبایی به لب‌های شما اضافه کنند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، مهم است که به برنامه مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب را عمل کنید. تزریق ژل لب روشی مناسب برای افزایش حجم و برجسته کردن لب‌ها است. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتیجه و جلوگیری از عوارض جانبی، رعایت برخی از مراقبت‌های بعد از تزریق ضروری است.

برای اطمینان از مثبت‌ترین نتیجه پس از تزریق لب و مراقبت، در اینجا باید از چند چیز اجتناب کنید:

  • سیگار کشیدن
  • خاراندن اطراف محل‌های تزریق
  • ورزش شدید (به مدت 1-2 روز)
  • استفاده از رژ لب یا بالم لب (حداقل برای 24 ساعت)
  • خوردن غذاهای سفت
  • داخل محیط‌های گرم قرار نگیرید
  • انجام کارهای دندانپزشکی یا روش‌های تهاجمی (حداقل برای 2-3 هفته)

پس از تزریق ژل لب از یخ استفاده کنید

تجربه کمی تورم پس از ژل لب کاملا طبیعی است. ممکن است پرستار شما مقداری یخ به شما بدهد تا میزان تورم را کاهش دهید. هر 5 تا 10 دقیقه در صورت لزوم، حداکثر تا شش ساعت استفاده کنید. اگرچه لب‌های شما در ابتدا کاملاً پر به نظر می‌رسند، اما به خاطر داشته‌باشید که با کاهش تورم این پری کاهش می‌یابد تا شکل طبیعی لب شما آشکار شود. ممکن است چندین بار این تزریق طول بکشد تا به اندازه و شکل لبی که می‌خواهید برسید.

گذاشتن یخ در لب جزء مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب

اگر با مشکل سیاهی دور چشم روبه رو هستید، ای مطلب برای شما است: انواع ماسک‌ خانگی چشم برای سیاهی دور چشم

لب های خود را طبق دستور ماساژ دهید

برای رسیدن به طبیعی‌ترین نتیجه، پزشک به شما توصیه می‌کند که چگونه و چه زمانی لب‌های خود را ماساژ دهید. گاهی ممکن است از شما خواسته شود که اصلا آنها را ماساژ ندهید. پیروی از توصیه‌های پزشک خود بسیار مهم است! اگر در مورد برنامه مراقبت‌های بعدی خود مطمئن نیستید، همیشه می‌توانید با کلینیک خود تماس بگیرید.

نکته: مقداری Bepanthen را بخرید تا به ماساژ لب‌هایتان کمک کند. خواص ضد باکتریایی موجود در این محصول برای کمک به بهبودی و مرطوب نگه‌داشتن لب‌های شما عالی است.

ماساژ لب جزء مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب

از کبود شدن لب جلوگیری کنید

برخی از افراد هستند که پس از تزریق ژل لب هیچ کبودی را تجربه نمی‌کنند، اما اگر شما جزو معدود افراد خوش شانس نیستید، نگران نباشید. کبودی بعد از هر تزریقی یک اتفاق طبیعی است و می‌توان آن را با قرص آرنیکا یا کرم هیرودوئید درمان کرد. برای جلوگیری از فشار بر ناحیه و به حداقل رساندن خطر کبودی بیشتر، سر خود را کمی بالاتر نگه دارید. اگر می‌خواهید کبودی را بپوشانید، می‌توانید بعد از چند ساعت از لوازم آرایشی استفاده کنید.

نکته: نور درمانی LED یک درمان فوق العاده برای کمک به کاهش تورم و کبودی و تسریع روند بهبودی شما پس از درمان است.

تا 24 ساعت از ورزش خودداری کنید

برای بهترین نتایج، مهم است که منطقه را خنک و آرام نگه دارید. مانند بسیاری از درمان‌های زیبایی، توصیه می‌کنیم تا 24 ساعت پس از تزریق از ورزش خودداری کنید تا از گرما یا عرق اضافی در ناحیه تزریق‌شده جلوگیری کنید. همچنین از دوش آب گرم، سونا یا اتاق بخار نیز خودداری کنید. پیاده روی ملایم خوب است اما از هر چیزی که جریان خون شما را تسریع می‌کند اجتناب کنید.

نکته: مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی سالم داشته‌باشید زیرا این کار به ماندگاری فیلر شما کمک می‌کند. ژل، از یک ماده طبیعی بدن ساخته شده‌است. حفظ یک محیط داخلی سالم می‌تواند به افزایش طول عمر فیلر شما کمک کند.

از رژ لب خودداری کنید

بهتر است حداقل شش ساعت بعد از تزریق ژل لب، از رژ لب خوداری کنید، زیرا ممکن است نتایج شما را تغییر دهد یا خطر عفونت را ایجاد کند. همچنین توصیه می‌کنیم به مدت ۲ تا ۳ روز از بوسیدن خودداری کنید. زیرا می‌تواند روی لب‌های جدید شما که هنوز در حال نشست هستند فشار وارد کند.

رژ لب نزدن جزء مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب

مطلب پیشنهادی: مراقبت های قبل و بعد مزوتراپی

به مدت هفت روز سوار هواپیما نشوید

از آنجایی که تزریق ژل باعث ایجاد فشار بر روی پوست و رگ‌های خونی در آن ناحیه شده‌است، به طور کلی بهتر است از هر چیزی که فشار می‌آورد مانند پروازهای طولانی مدت اجتناب کنید. علاوه بر این، مهم است که در هفت روز اول در صورت بروز هرگونه مشکل، به پشتیبانی و مراقبت مورد نیاز دسترسی داشته‌باشید.

نکته: اگر رویداد بزرگی در پیش دارید یا قصد سفر به خارج از کشور را دارید، قرار ملاقات تزریقی خود را حداقل دو یا سه هفته قبل رزرو کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که زمان کافی برای بازگشت به بررسی دو هفته‌ای خود و برای کاهش هرگونه کبودی و فشار از ناحیه را خواهید داشت.

از الکل خودداری کنید

الکل به عنوان رقیق کننده خون عمل می‌کند و می‌تواند احتمال التهاب، کبودی و تورم را افزایش دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود چند روز قبل از تزریق از مصرف آن اجتناب کنید. حداقل تا 24 تا 48 ساعت پس از تزریق ژل لب از مصرف الکل اجتناب کنید تا از عوارض جلوگیری شود و بهبودی سریع‌تر انجام شود.

از بوسیدن و لمس کردن لب هایتان خودداری کنید

از وارد کردن فشار به لب‌ها خودداری کنید. بوسیدن، ماساژ دادن یا لمس لب‌های شما می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد و در نحوه نشستن ژل در لب‌ها اختلال ایجاد کند.
شما به زمان نیاز دارید تا اجازه دهید زخم‌های بوجود آمده در لب‌هایتان خوب شوند، بنابراین باکتری‌ها نتوانند از طریق آنها عبور کنند. علاوه بر این، فشار ناشی از ماساژ یا بوسیدن می‌تواند باعث پخش ژل شود که منجر به ناهمواری یا عبور فیلر از لب بالایی می‌شود. لب‌های شما ممکن است کمی حساس و متورم باشند، بنابراین تا حد امکان فشار را به حداقل برسانید.

دست نزدن به لب جزء مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب

اگر می‌خواهید درباره افتادگی پلک بدانید، این مطلب را بخوانید: از کجا بفهمم افتادگی پلک دارم؟

از نی استفاده نکنید

بلافاصله پس از 24 تا 48 ساعت پس از تزریق ژل لب از نوشیدن با نی خودداری کنید. فشار و حرکت مورد نیاز برای استفاده از نی ممکن است باعث انحراف ژل لب شود. علاوه بر این، استفاده از نی ممکن است کمی ناراحتی ایجاد کند، زیرا پس از تزریق لب، ممکن است تورم ایجاد شود.

غذاهای پر سدیم را محدود کنید

در 48 ساعت اول پس از تزریق ژل لب، مقدار سدیم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. نمک تورم را افزایش می‌دهد و از آنجایی که از ورزش و تعریق نیز اجتناب می‌کنید، بدن شما به طور طبیعی نمک اضافی را از بین نخواهد برد. غذاهای شور نیز می‌توانند لب‌ها را تحریک کنند. روی غذاهای سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات تمرکز کنید. این غذاهای غنی از مواد مغذی به هیدراته نگه‌داشتن شما کمک می‌کند و در عین حال روند بهبودی شما را سرعت می‌بخشد.

بعد از تزریق ژل لب آب بنوشید

نوشیدن آب به روند بهبودی بدن شما کمک می‌کند. آب بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد و مواد مغذی را در سراسر بدن پخش می‌کند تا بهبودی را تقویت کند. علاوه بر این، ژل‌های لب معمولاً از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند که با آب پیوند می‌یابد تا به پوست کمک کند رطوبت را حفظ کند و سلول‌های پوستی حجیم‌تر تولید کند. نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته ماندن به ژل کمک می‌کند تا بهتر در بافت لب‌های شما ادغام شود تا نتیجه مطلوب‌تری داشته‌باشید.

علائم هشدار دهنده را بشناسید

تزریق ژل یک درمان موثر است، اما گاهی اوقات خطراتی در هر روش تزریقی وجود دارد. پزشک شما این موضوع را به طور کامل قبل از تزریق، با شما در میان می‌گذارد، اما مهم است که علائم هشدار دهنده را پس از خروج از اتاق درمان بدانید. اگر هرگونه کبودی شروع به گسترش، درد غیرعادی یا مداوم، گرمای بیش از حد در ناحیه یا احساس ناخوشایند کلی داشتید، فوراً برای مشاوره و کمک با کلینیک تماس بگیرید.

یک قرار ملاقات با پزشک خود رزرو کنید

بررسی دو هفته‌ای شما بخش مهمی از فرآیند تزریقی است. پس از دو هفته، لب‌های شما به شکل جدید خود بازگشته و پزشک شما می‌تواند آنها را بررسی کند تا مطمئن شود از نتایج راضی هستید! این فرصتی عالی برای شما است که هر سوال دیگری که ممکن است داشته‌باشید بپرسید.

نکاتی درباره تزریق ژل لب

کلام آخر

تزریق ژل لب می‌تواند روشی ایمن و موثر برای رسیدن به لب‌هایی حجیم‌تر، برجسته‌تر و جذاب‌تر باشد. با انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل لب، می‌توانید از نتایج این روش زیبایی لذت ببرید و لب‌هایی زیبا و طبیعی داشته‌باشید. حتی قبل از درنظر گرفتن مراقبت های قبل و بعد تزریق ژل لب، مطمئن شوید که تزریقات شما ابتدا توسط متخصصین زیبایی با سابقه عالی انجام می‌شود. بهزیار که یک کلینیک جوانسازی پوست قزوین است، تمام خدمات زیبایی از جمله پاکسازی پوست، بوتاکس و سابسیژن را انجام می‌دهند و متعهد به ارائه مراقبت‌های پزشکی و زیبایی برتر هستند. برای تعیین وقت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای تزریق ژل لب، با ما در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی: خدمات جوانسازی پوست در قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *