ویتامین های مفید برای زیبایی پوست

ویتامین های مفید برای زیبایی پوست

آیا ویتامین ها برای سلامت و زیبایی پوست مفید هستند؟

ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست دارد. دریافت ویتامین در سلامت پوست و کارکرد بدن ضروری است، اما به همان اندازه کمبود آن نیز اثراتی بر روی پوست دارد. کمبود این ویتامین‌ها، خطر آسیب‌های پوستی شامل سرطان پوست را افزایش می‌دهد. اما ویتامین‌ها بخشی از زیبایی پوست را تامین می‌کند. آسیب‌های شدید پوستی، چین و چروک‌های شدید پوستی، ناراحتی‌های پوستی و … که با ویتامین‌ها کاملا درمان نمی‌شود و نیازمند این است که یک مکمل در کنارش قرار بگیرد تا کاملا آن مشکل برطرف شود. شما می‌توانید برای هرنوع مشکل پوستی خدمات زیبایی انجام دهید. روش‌های زیبایی یکی از موثرترین روشی است که شما می‌توانید پوستی زیبا داشته‌باشید. برای سفت کردن و لیفتینگ پوست شما می‌توانید از خدمات زیبایی همچون هایفوتراپی و پی آر پی استفاده کنید.

معرفی ویتامین های مفید برای زیبایی پوست

استفاده از ویتامین های مفید برای زیبایی پوست، بخشی مهمی از روتین زیبایی پوست شما محسوب می‌شود. زیبایی پوست مستقیما به زیبایی ظاهری شما ربط دارد و برای ظاهری زیبا باید پوستی زیبا داشته‌باشید. ویتامین‌ها به پوست شما کمک می‌کند تا ظاهر خوبی داشته‌باشید. مصرف فقط ویتامین‌ها برای پوست‌های آسیب دیده مانند سوختگی، عفونت، کهیر و…. کافی نیست. یکی از پایه‌ترین روتین زیبایی پوست، نور خورشید است. نور خورشید به‌دلیل وجود ویتامین دی، برای زیبایی پوست بسیار مفید است. همچنین ویتامین‌های E ،C ،K برای زیبایی پوست مفید است. مطمئن شوید که ویتامین‌های مورد نیاز را جذب می‌کنید، این کار باعث زیباتر شدن پوست شما می‌شود. این ویتامین‌ها می‎‌توانند نقاط و لکه‌های تیره پوست، چروک پوست، قرمزی پوست، خشکی پوست، منافذ باز و جوش‌های زیر پوستی کاهش دهد یا درمان کند که این باعث افزایش زیبایی پوست شما می‌شود. کلینیک زیبایی درمانی بهزیار در اینجا چهار ویتامین مفید و ضروری پوست را معرفی می‌کند.

ویتامین های مفید برای زیبایی پوست برای پوست صاف

ویتامین D برای محافظت از آسیب‌های پوست

این ویتامین اغلب از نور خورشید بدست می‌آید و جذب پوست می‌شود. وقتی نور آفتاب جذب پوست می‌شود، کلسترول موجود به ویتامین D تبدیل می‌شود. سپس این ویتامین وارد کبد و کلیه‌ها می‌شود که این به سلول‌ها منتقل می‌شود و باعث می‌شود پوست‌شما زیباتر شود. ویتامین دی نقش مهمی در زیبایی پوست دارد و می‌تواند پسوریازیس را درمان کند. برای جذب این ویتامین می‌توانید روزنه 10 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید، غذاهای غنی‌شده مثل آب پرتقال، غلات صبحانه و ماست بخورید، غذاهایی که حاوی ویتامین D مثل ماهی سالمون، تن و کاد مصرف کنید. این ویتامین به دلیل اینکه سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند، عملکرد غدد تولید کننده چربی را در پوست تنظیم می‌کند و در روند بهبودی زخم‌های روی پوست نقش موثری دارد.

ویتامین C برای روشن شدن پوست

مقداری از ویتامین C در لایه بیرونی و درونی پوست وجود دارد. این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد و نقش آن در سلامت و زیبایی پوست، تولید کلاژن است. به همین دلیل این ویتامین یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در مراقبت از پوست و سالم نگه‌داشتن آن است. این ویتامین ضد پیری است و اثر ویتامین دی را افزایش می‌دهد. ویتامین C می‌تواند آسیب به سلول‌های پوست را کاهش دهد و به ترمیم زخم و جراحات سطحی پوست شما کمک کند. به دلیل کلاژن سازی این ویتامین در پوست، علائم پیری در شما کاهش می‌یابد. همچنین این ویتامین چروک‌ها را کمتر و پوست‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند. توصیه می‌شود هرروز 1000 میلی‌گرم ویتامین سی مصرف کنید. مرکبات مثل پرتغال و آب پرتغال، توت‌فرنگی، بروکلی و اسفناج مصرف کنید.

ویتامین E برای درمان چین و چروک پوست

این ویتامین مانند ویتامین سی یک آنتی اکسیدان است که وظیفه اصلی آن مراقبت از پوست، حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور آفتاب است. بدن این ویتامین را از طریق سبوم (Sebum یک ماده روغنی است که از طریق منافذ پوستی ترشح می‌شود) تولید می‌کند. این ماده پوست را مرطوب نگه‌داشته و نمی‌گذارد پوست شما خشک شود. ویتامین E می‌تواند نبود سبوم را جبران کند و مکمل خوبی باشد. ویتامین ای التهاب پوست را درمان می‌کند و به کمک سرم ویتامین ث به درمان جای زخم‌ها و آکنه‌ها و حتی چین و چروک کمک می‌کند. اثرات این ویتامین با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به حداقل می‌رسد. توصیه می‌شود هر روز 15 میلی‌گرم ویتامین E مصرف شود. مصرف مغزهایی مانند پسته، بادام، فندق و..، مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E، و ….. این ویتامین را در بدن شما افزایش می‌دهد.

ویتامین K برای ترمیم جراحات پوست

این ویتامین در کمک به فرایند انعقاد خون ضروری بوده و به پوست در ترمیم زخم‌ها و جراحات سطحی، ناراحتی‌ها و جراحات ناشی از عمل‌های جراحی کمک می‌کند. وظیفه اصلی ویتامین کا کمک به شرایط پوست نظیر نقاط کشیده شده، رگ‌های عنکبوتی، زخم‌ها و جراحات، نقاط و لکه‌های تیره، حلقه‌های سیاه دور چشم است. این ویتامین می‌تواند به انواع بیماری‌های پوستی کمک کند. ویتامین K سرعت ترمیم پوست را بالا می‌برد. ویتامین کا به کاهش تیرگی‌ها و ترک‌های پوست، عدم تحریک پوست، کاهش چین و پروک‌های پوستی و بهبود زخم را سریع‌تر کند. توصیه می‌شود هر روز 90 تا 120 میلی‌گرم ویتامین K مصرف کنید که در موادی چون کلم برگ، اسفناج، کاهو، کلم، لوبیا سبز موجود است.

بهترین ویتامین برای پوست صورت

بهترین و مهم‌ترین ویتامین برای صورت، ویتامین C است. شما هم به صورت موضعی می‌توانید از ویتامین ث برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید، و هم در قالب قرص‌ها و مکمل‌ها می‌توانید مصرف کنید. برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه، هایپرپیگمانتاسیون و لک‌ها و تیرگی‌های روی پوست، بهترین گزینه استفاده از ویتامین سی است. ویتامین سی به دلیل سطح کلاژنی که دارد، بهترین ویتامین برای زیبایی صورت است. آلوئه ورا غنی از ویتامین سی است و این گیاه برای مشکلات پوستی بسیار مفید است. خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست صورت بسیار زیاد است و مزایای زیادی دارد.

ویتامین های مفید برای زیبایی پوست مصرف قرص

کلام آخر

در مطالب فوق شمارا با ویتامین های مفید برای زیبایی پوست آشنا کردیم. همچنین شما برای زیبایی پوست می‌توانید پاکسازی پوست انجام دهید. شما برای پوستی زیبا باید روتین پوستی مناسبی داشته‌باشید(برای اطلاعات بیشتر مطلب نکات مهم در مراحل روتین پوست صورت را بخوانید). در واقع این ویتامین‌ها برای مشکلات پوستی کم موثر است و برای اینکه زیبایی را به پوست خود بدهید، نیازمند دریافت خدمات یا روش‌های زیبایی هستید. موضوع قابل اهمیت این است که شما برای دریافت این ویتامین‌ها باید محصولات مراقبت پوستی زیادی بگیرید. همچنین ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که از داروخانه تهیه می‌کنید، هرساله هزینه‌ها افزایش میابد. بنابراین هزینه‌هایی که هرساله این محصولات را شارژ می‌کنید بسیار بالا می‌رود. برای صرفه جویی در هزینه شما می‌توانید با یکبار هزینه، سال‌ها از هزینه‌های زیاد بی‌نیاز شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *