انواع ماسک‌ خانگی چشم برای سیاهی دور چشم

انواع ماسک‌ خانگی چشم برای سیاهی دور چشم

۱. ماسک خیار و گل رز

ماسک خیار و گل رز یکی از بهترین ماسک‌های دور چشم برای رفع حلقه‌های تیره‌ اطراف چشم شناخته شده است. ماسک‌ خانگی چشم خیار و گل رز علاوه بر کاهش تیر‌گی، برای کاهش پف‌ زیر چشم نیز بهترین تسکین‌دهنده پوست به شمار می‌رود. برای تهیه این ماسک فقط به نصف یک خیار، ۸۵ گرم گلاب، یک مخلوط‌کن و مقداری پنبه لوله شده نیاز دارید.

مفید بودن خیار برای دور چشم تا حدود زیادی اثبات شده است. پس به عنوان یک راه عالی برای سفت و صاف کردن پوست، خیار با همکاری گلاب به یک ماسک خانگی چشم مناسب تبدیل می‌شوند. ترکیب این دو ماده با هم تیرگی حلقه‌های زیر چشم را کاهش داده و پوست را نرم و لطیف می‌کند.

۲. ماسک شیر و جوش‌ شیرین

از جمله ماسک‌های محبوب که دوستداران زیبایی از آن برای رفع خستگی و سیاهی دور چشم بهره می‌برند ماسک خانگی چشم، شیر و جوش شیرین است. جوش شیرین برای کمک به سلامت و صافی پوست دور چشم‌ کاربرد دارد.

ماسک خانگی شیر و جوش شیرین به سادگی قابل تهیه است. با ترکیب چهار قاشق غذاخوری شیر و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ماسک تهیه می‌شود ولی باید حالت خامه‌ای به خود ‌بگیرد. سپس مدت کوتاهی در یخچال بماند تا حین استفاده، خنکی آرام‌بخشی زیر چشم حس شود. ماسک حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و حتما با آب سرد شسته شود.

۳. ماسک آناناس

ماسک آناناس یکی از ساده‌ترین محصولات مراقبت از پوست است. برای از بین بردن کیسه‌ها و سیاهی دور چشم، دو ماده طبیعی که به راحتی در دسترس هستند یعنی پودر زردچوبه و آب آناناس را با هم ‌ترکیب کنید تا یک ماسک خانگی چشم به دست آید.

برای دریافت بهترین نتیجه از این ماسک خانگی چشم، در هر مرتبه استفاده به مدت ۳۰ دقیقه ماسک را روی پوست خود نگه دارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای دیدن نتیجه کامل ماسک آناناس به مدت دو هفته و هر روز از آن استفاده کنید.

۴. ماسک سیب‌زمینی و نعناعیکی از بهترین ماسک‌های چشم که برای تهیه آن به چند برگ نعنا (پنج تا شش)، یک سیب‌زمینی خام و دو عدد پد پنبه‌ای نیاز است. بعد از جدا کردن پوست، سیب زمینی را با نعنا مخلوط کرده و برای رقیق شدن، کمی ‌آب به آن اضافه کنید. در مرحله بعد، پدهای پنبه‌ای را به مخلوط آغشته کرده و در کیسه‌ای قرار دهید تا منجمد شوند.

هنگام استفاده از پد، آن‌ را روی چشم‌ها قرار دهید و بعد از ۲۵ دقیقه آن را بردارید.

۵. ماسک قهوه

یکی دیگر از بهترین انواع ماسک خانگی چشم که ارزش امتحان کردن را دارد ماسک قهوه است. تهیه آن تنها با سه ماده، یک قاشق غذاخوری قهوه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E خواهد بود. ماسک قهوه برای پوست عالی است.

  • ابتدا باید قهوه درست شود (از خنک شدن قهوه اطمینان حاصل کنید)
  • سپس عسل و روغن ویتامین E به قهوه اضافه شود
  • پدهای پنبه‌ای را به مخلوط آغشته کنید
  • پدها را در کیسه‌ای قرار داده و فریز کنید تا زمان مورد نظر آن را روی پوست خود قرار دهید
  • زمان استفاده از ماسک تهیه شده با قهوه فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *