بهترین روش های رفع غبغب

روش های رفع غبغب

علت بوجود آمدن غبغب

دلایل نسبتاً ساده هستند. اغلب اوقات، غبغب به دلیل چاقی یا حتی کمی اضافه وزن است. اما وجود این مشکل جای نگرانی نیست، علت اصلی آن می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود. به عنوان مثال: چاقی، که علت اصلی غبغب است، می‌تواند با چندین مشکل سلامتی، از جمله نرخ مرگ و میر بالاتر، فشار خون بالا، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و… مرتبط باشد. چاقی تنها دلیل غبغب نیست. ژنتیک نیز نقش دارد. به این ترتیب، برخی از افراد به لطف عوامل ارثی، خط فک قوی‌تر یا نرم‌تری دارند. حتی افراد لاغر ممکن است به دلیل نداشتن تراکم عضلانی، غبغب داشته‌باشند که در نتیجه، ترکیب چربی بدن بالاتر است. در ادامه به روش های رفع غبغب می‌پردازیم.

روش های از بین بردن غبغب

هیچ اشکالی ندارد که بخواهید غبغب خود را تغییر دهید. خوشبختانه راه‌های زیادی برای کمک به کاهش و حتی از بین بردن کامل غبغب وجود دارد. یک برنامه درمانی واضح غبغب، به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن، کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش است. با این حال، اگر در حال مبارزه برای کاهش یا افزایش وزن هستید، اما چربی بالاتری دارید و می‌خواهید غبغب خود را در اسرع وقت از بین ببرید، چندین طرح درمانی دیگر وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید.

روش های طبیعی رفع غبغب

درمان طبیعی غبغب به معنای از دست‌دادن آن به طور طبیعی بدون مداخله پزشکی است. این می‌تواند از طریق رژیم غذایی و ورزش، تمرینات خاص فک و حتی یوگا باشد. درمان‌های طبیعی یک راه حل فوری نیستند و ممکن است مدتی طول بکشد. آنها همچنین نیاز به نگهداری دارند. برای مثال، اگر اضافه وزن مشکل است، مهم است که نه تنها وزن اضافی خود را کاهش دهید، بلکه برای حفظ آن تلاش کنید. رژیم غذایی و ورزش همیشه به رفع غبغب کمک نمی‌کند، به خصوص اگر در ابتدا اضافه وزن نداشته‌باشید.

روش های زیبایی رفع غبغب

متداول‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر غبغب سرسخت شامل راه‌حل‌های زیبایی (غیرجراحی و جراحی) است. گزینه دیگری برای کمک به کاهش یا از بین بردن غبغب روش زیبایی است. سه نوع متداول جراحی غبغب وجود دارد که عبارتند از:

هایفوتراپی

هایفوتراپی منجمد کردن سلول‌های چربی با دستگاه تحت فشار خلاء است. این دستگاه پوست و چربی را در یک فنجان مکش می‌کند. سپس ساکشن کاپ پوست و چربی را سرد می‌کند و سپس چربی را دوباره گرم می‌کند. این منجر به فرآیندی به نام آپوپتوز می‌شود که باعث از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود.

روش های رفع غبغب با روش هایفوتراپی

مزوتراپی 

مزوتراپی یک روش درمانی کم تهاجمی است که می‌تواند به تجزیه سلول‌های چربی کمک کند. این شامل تزریق محلول دی اکسی کولیک اسید (Kybella) به ناحیه زیر چانه شما است. این محلول به شکستن سلول‌های چربی کمک می‌کند و سپس توسط بدن شما دفع می‌شود.

نمونه کار مزو چربی غبغب برای یک خانم

پیشنهاد می‌شود مطلب مراقبت های قبل و بعد مزوتراپی را بخوانید.

سابسیژن

سابسیژن یک روش ساده با حداقل تهاجم، ایمن و اقتصادی برای بهبود غبغب در افراد مختلف است. این روش برای بهبود غبغب مناسب است. در این روش، متخصص با استفاده از یک سوزن یا ابزار مخصوص، چربی‌های زیر فک شمارا می‌کشد. این کار باعث می‌شود چربی‌های غبغب از بین برود.

لیفت با نخ

لیفت با نخ یک عمل زیبایی است که یک جایگزین کم تهاجمی برای رفع غبغب ارائه می‌دهد. این روش ادعا می‌کند که پوست شما را با قرار دادن نخ لیفتینگ در صورت شما سفت می‌کند و سپس با سفت کردن نخ، پوست شما را به سمت بالا می‌کشد. به این ترتیب غبغب شما از بین می‌رود.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش رایج است که شامل برداشتن چربی از زیر پوست است. این کار از طریق یک لوله کوچک که در برش کوچکی که توسط جراح ایجاد شده‌است، وارد می‌شود. هنگامی که در ناحیه گردن انجام می‌شود، جراح شما چانه و گردن شما را نیز کانتور می‌کند تا خط فک شما را تغییر دهد. لیپوساکشن یک روش ساده است که تنها به بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه آسیب‌دیده نیاز دارد.

لیفت گردن

انواع مختلفی از روش‌های لیفت گردن وجود دارد که می‌توان انجام داد. یکی از روش‌های لیفت گردن به نام سرویکوپلاستی شناخته می‌شود و هدف آن برداشتن پوست اضافی از اطراف گردن و چانه است. روش دیگر، پلاتیسماپلاستی، با هدف سفت‌کردن عضلات گردن انجام می‌شود. هر دو روش به بهبود کانتور گردن و چانه شما کمک می‌کنند.

گاهی اوقات بیش از یک روش مورد نیاز است و ممکن است برای از بین‌بردن کامل غبغب خود به مزوتراپی و لیفت با نخ نیاز داشته‌باشید. برخی از پزشکان نیز لیفت با نخ را برای نتایج بهتر ترکیب می‌کنند. با این حال، این ترکیب اغلب منجر به احساس سفتی در گردن می‌شود که می‌تواند چندین ماه ادامه داشته‌باشد.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم بهترین گزینه کدام است؟

بهترین روش درمان برای غبغب برای شما چیست؟ مطب زیبایی درمانی بهزیار با مشاوره درست می‌توانند بهترین روش را برای شما انتخاب کنند. آنها می‌توانند به شما در درک فواید و عوارض جانبی احتمالی هر روش و در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنند.

چقدر سریع می‌توانید نتیجه بگیرید؟

نتایج به نوع روشی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

  • لیپوساکشن برای غبغب معمولاً سریع‌ترین نتایج را دارد و بیشتر افراد در عرض چند هفته تفاوت را مشاهده می‌کنند.
  • نتایج مزوتراپی معمولاً کمی بیشتر طول می‌کشد، زیرا بدن شما زمان می‌برد تا سلول‌های مرده را خارج کند. برای دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است تا 6 درمان برای مزوتراپی مورد نیاز باشد.
  • لیفت صورت و لیفت گردن طولانی ترین زمان بهبودی را دارند، اما در عین حال چشمگیرترین نتایج را نیز دارند.

بهترین روش های رفع غبغب چیست

آیا نتایج دائمی خواهد بود؟

نتایج جراحی غبغب دائمی است، با این حال، در صورت افزایش وزن، ممکن است شاهد بازگشت غبغب خود باشید. برای حفظ نتایج، مهم است که به عادات غذایی سالم خود ادامه دهید و به طور منظم ورزش کنید.

جمع بندی

برداشتن غبغب بسته به ترجیحات، اهداف و شرایط فردی شما می‌تواند از طریق روش‌های مختلف، چه جراحی و چه غیرجراحی انجام شود. روش‌های غیر جراحی رفع غبغب معمولا مناسب‌تر از عمل‌های جراحی است. انتخاب روشی که گزینه مناسبی برای رفع غبغب شما باشد، بستگی به نوع چربی شما دارد. در این باره باید با پزشک خود مشورت کنید.

برای داشتن پوستی شاداب و زیبا مطلب ویتامین های مفید برای زیبایی پوست را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *