نکات مهم در مراحل روتین پوست صورت

مراحل روتین پوست صورت

یک روتین مراقبت پوستی خوب روتینی است که با مراقبت اولیه از پوست شروع شود و با رسیدگی به مشکلات و درمان آن‌ها پایان پذیرد. اگر می‌خواهید یک پوست سالم و شفاف و زیبا داشته باشید باید مراحل روتین پوست را به درستی انجام دهید. اما این مراحل شامل چه مواردی می‌شود؟

روتین پوست به طور کلی شامل سه مرحله می‌شود که عبارتند از:

  1. پاکسازی پوست از آلودگی و مواد آرایشی
  2. متعادل سازی پوست و تنظیم ph آن
  3. آبرسانی و مرطوب کردن پوست

اولین گام از مراحل روتین پوست : پاکسازی

پاکسازی پوست مهم ترین مرحله یک روتین پوستی است. در طول روز پوست در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار می‌گیرد مانند آلودگی محیط، هوا، ذرات گرد و غبار و مواد آرایشی و … این آلودگی‌ها منافذ پوست را می‌بندند و اجازه تنفس به پوست نمی‌دهند. بهترین راه برای رهایی از این مشکل شستن و پاکسازی پوست است. پاکسازی پوست خودش شامل چند مرحله می‌شود که عبارتند از:

  1. پاکسازی پوست از مواد آرایشی و چربی‌ها با میسلار واتر یا شیر پاک کن و دستمال آرایشی و …
  2. شستن صورت با شوینده مناسب نوع پوست
  3. استفاده از ماسک‌های پاکسازی پوست

اگر می‌خواهید یک پاکسازی تخصصی را انجام دهید می‌توانید از خدمات پاکسازی پوست مطب زیبایی بهزیار استفاده کنید و همچنین می‌توانید برای اطلاع از تفاوت بین فیشیال با پاکسازی کلیک کنید.

در ادامه این سه مرحله پاکسازی را به طور کامل برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم:

پاکسازی پوست از چربی و مواد آرایشی

نکته مهم در پاکسازی پوست این است که از همان ابتدا نباید به سراغ شوینده بروید چون شوینده‌های مخصوص پوست به تنهایی قدرت پاکسازی پوست از مواد آرایشی را ندارند. به همین خاطر باید اول با یکی از محصولات بالا آرایش را پاک کرد و بعد از شوینده و اسکراب پوست استفاده نمود.

1- اگر از روغن‌ یا شیر پاک کن برای پاک کردن آرایش خواستید استفاده کنید: ابتدا مقداری از این مواد روی کف دست‌هایتان بریزید و دست‌ها را به هم بمالید تا گرم شود. بعد آن را به صورتتان بزنید و به خوبی ماساژ دهید تا مواد آرایشی در این مواد حل شوند. در انتها صورت را با شوینده مخصوص پوستتان بشویید.

2- اگر از میسلار واتر برای پاک کردن آرایشتان خواستید استفاده کنید، کافیست یک پد را به میسلار واتر آغشته کنید و روی صورتتان بکشید تا آرایشتان را در خود حل کند. محلول میسلار واتر پاک کننده صورت گارنیه یکی از میسلارواترهای بسیار خوب است که علاوه بر پاک کننده آرایش، تسکین دهنده و شاداب کننده پوست هم هست. همچنین میسلارواترهای بایودرما هم یکی دیگر از بهترین پاک کننده‌های آرایش هستند.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب ” چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟ ” را بخوانید.

حواستان باشد برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از پاک کننده آرایش مخصوص چشم استفاده کنید.

شستن صورت با شوینده مخصوص پوست

پس از این که چربی و مواد آرایشی را از روی پوست پاک کردید، نوبت به شستن پوست می‌رسد. بهتر است صورت خود را دو بار در طول روز با شوینده‌های مناسب پوستتان بشویید. توصیه می‌کنیم شوینده‌ای را انتخاب کنید که مناسب ناحیه حساس دور چشم هم باشد. همچنین از ماساژ محکم و تند پوست دور چشم با شوینده‌ها خودداری کنید چون این کار باعث شل شدن و چروک شدن پوست دور چشمتان می‌شود.

هنگام خرید شوینده صورت باید دقت کنید شوینده ای را انتخاب کنید که مناسب پوست صورتتان باشد مثلا اگر پوستتان خشک است حتما شوینده صورت مناسب پوست خشک را تهیه نمایید.

نکات قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد خیلی مهم هستند. اگر آن‌ها را رعایت نکنید امکان دارد به پوست خود آسیب برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *