خواص شگفت انگیز آلوورا برای پوست صورت

خواص شگفت انگیز آلوورا برای پوست صورت

درمورد خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست صورت چقدر می‌دانید؟

آلوئه ورا یکی از پر مصرف ترین داروهای گیاهی برای درمان انواع مشکلات پوستی است. این گیاه به سبب داشتن ترکیبات ژل مانند خود برای درمان انواع آسیب‌های پوستی مناسب است. در گذشته، آلوئه ورا برای مشکلاتی نظیر آفتاب سوختگی، برش و خراش‌های کوچک استفاده می‌شد.
علی رغم قدرت درمانی این گیاه، ممکن است بپرسید آیا استفاده از آلوئه ورا روی پوست صورت مناسب و مفید است یا نه؟ حقیقت این است که اگر به درستی از این گیاه استفاده کنید، برای انواع آسیب های پوستی مؤثر واقع می‌شود؛ در ادامه مزایای آلوئه ورا برای پوست صورت را بیشتر و مفصل‌تر بررسی می‌‎کنیم. با ما همراه باشید…

عصاره و ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورایی که ما استفاده می کنیم در حقیقت ترکیبی ژلاتینی است که از گیاه آلوئه ورا گرفته می‌شود. در علم گیاه شناسی بیش از 420 نوع آلوئه ورا وجود دارد. مرسوم‌ترین نوع آن که برای پوست مصرف می‌شود، «صبر زرد» نام دارد.

در مصارف داروئی، آلوئه ورا نوعی ژل موضعی است که آن را از مواد ژلاتینی موجود در برگ گیاه آلوئه ورا می‌گیرند. البته می توان با شکستن و فشار دادن برگ آلوئه ورا، ژل آن را به طور مستقیم استفاده کرد. به هرحال، استفاده از محصولات حاوی آلوئه ورا برای مصارف اورژانسی (مثل سوختگی یا زخم) مناسب‌تر است.
ژل‌های آلوئه ورای موجود در بازار، معمولاً برای نرم و هموار کردن پوست ترکیبات دیگری نیز دارند، مثل کالاندولا و اکیناسه.

مزایای آلوئه ورا

اگر پوستی سالم و یکدست می‌خواهید، بهتر است قبل از مصرف آلوئه ورا درباره‌ی مزیت‌های آن با متخصص پوست مشورت کنید.

درمان سوختگی

یکی از فواید آلوئه ورا برای پوست صورت کمک به درمان سوختگی است. برای درمان سوختگی‌های کوچک باید ژل آلوئه ورا را روزی سه مرتبه روی قسمت آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید. شاید بهتر باشد قسمت آسیب دیده را با گاز استریل بپوشانید.

آفتاب سوختگی

آلوئه ورا پوست آفتاب سوخته را تسکین می‌دهد، اما تحقیقات نشان داده است که استفاده از آن برای پیشگیری از آفتاب سوختگی چندان مؤثر نیست. بنابراین، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ترمیم خراش های کوچک

اگر در چانه یا پیشانی‌تان خراش‌های کوچکی ایجاد شده، می‌توانید برای رهایی از درد و احساس سوزش، روزی سه بار مقداری از ژل آلوئه ورا را روی قسمت آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید.

درمان بریدگی ها

یکی دیگر از خواص آلوئه ورا برای پوست صورت این است که می‌تواند به درمان بریدگی‌ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *