آیا پاک کردن تاتو با لیزر درد دارد؟

آیا پاک کردن تتو با لیزر درد دارد؟

پاک کردن تاتو (ریموو تتو) چقدر دردناک است؟

آیا پاک کردن تاتو با لیزر درد دارد؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند ریموو تتو با درد شدیدی همراه است اما اینگونه نیست. معمولا عوامل مختلفی وجود دارد که سطح درد را ایجاد می‌کند. درد همراه با ریموو تتو به عوامل مختلفی مانند میزان تحمل درد و اندازه و محل تاتو بستگی دارد. گفته می‌شود، معمولاً به اندازه تتو زدن درد ندارد. درد پاک کردن تتو با لیزر بسیار کمتر از تتو زدن است. عموم افراد حین پاک کردن تتو با لیزر درد شدیدی حس نمی‌کنند. میزان درد پاک کردن تاتو با لیزر به چند عامل بستگی دارد، از جمله:

  • محل تاتو: برخی از نواحی بدن مانند دست‌ها، پاها و صورت نسبت به سایر نواحی حساس‌تر هستند و ممکن است در حین پاک کردن تاتو درد خفیفی احساس کنید.
  • اندازه تاتو: تاتوهای بزرگتر به جلسات لیزر بیشتری نیاز دارند و در نتیجه با کمی درد همراه هستند.
  • عمق جوهر: جوهر عمیق‌تر به لیزرهای قدرتمندتری نیاز دارد که می‌تواند دردناک باشد.
  • رنگ جوهر: پاک کردن برخی از رنگ‌ها مانند قرمز، نارنجی و زرد دشوارتر است و ممکن است به جلسات لیزر بیشتری نیاز داشته‌باشد که می‌تواند همراه با درد باشد.
  • تحمل درد فرد: سطح تحمل درد افراد متفاوت است.
به طور کلی، اکثر افراد پاک کردن تاتو را با درد سوزش یا ضربان‌دار توصیف می‌کنند. برخی افراد آن را با احساس کشیدن لاستیک یا خراشیدن با سوزن مقایسه می‌کنند. اما موضوع مهم این است که شما درد شدیدی احساس نمی‌کنید و فقط بسته به عوامل مختلف کمی درد خفیف حس می‌کنید.
اگر دنبال شادابی و جوانسازی پوست خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب سریع ترین روش برای جوان کردن پوست را بخوانید.

پاک کردن تتو با لیزر چه حسی دارد؟

گاهی اوقات، دانستن اینکه چه چیزی در انتظار شما است، کمک می‌کند تا خود را در برابر شوکی که هنگام وقوع آن تجربه می‌کنید، آماده می‌کنند. البته که پاک کردن تتو با لیزر درد زیادی ندارد. اما برخی به اشتباه فکر می‌کنند که دردناک است. درد حذف خالکوبی درحین و بعد از عمل به شرح زیر است:
  • داشتن یک کش لاستیکی روی پوست شما
  • خاراندن یک آفتاب سوختگی
  • قطرات روغن پخت و پز از ماهیتابه روی شما پاشیده می‌شود
جای تتو که با لیزر پاک شده‌است ممکن است کمی خارش ایجاد کند یا به صورت ضربان‌دار توصیف شده‌اند.
ریموو تتو با لیزر چقدر درد دارد
مطلب پیشنهادی بهزیار برای شما: برای پیشگیری و درمان ویروس HPV چه باید کرد

چگونه درد پاک کردن تاتو را کاهش دهیم؟

بسیاری از کلینیک‌ها حداقل 30 دقیقه قبل از پاک کردن خالکوبی، کرم بی‌حس‌کننده را روی ناحیه مورد نظر می‌زنند، زیرا مدتی طول می‌کشد تا کرم اثر کند. با این حال، بی‌حسی در عرض چند ساعت از بین می‌رود. این کرم‌ها معمولا حاوی بنزوکائین، لیدوکائین، پریلوکائین و تتراکائین هستند. توجه داشته‌باشید که استفاده بیش از حد از کرم بی‌حس‌کننده می‌تواند خطرناک باشد و حتی ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته‌باشند. تزریق‌های بی‌حس‌کننده موضعی مانند آنهایی که حاوی لیدوکائین هستند، گزینه دیگری برای مقابله با درد پاک کردن تاتو است. متخصصان به تنهایی مجاز به انجام چنین تزریقاتی هستند، به همین دلیل است که توصیه می‌شود تاتوهای خود را در یک کلینیک معتبر پاک کنید. با تزریق، شما دردی حس نخواهید کرد.

آیا ریموو تتو با لیزر جای زخم باقی می گذارد؟

زمانی که پروتکل‌های لیزر مناسب و مراقبت‌های بعدی رعایت می‌شود، بسیار غیرمعمول است که در اثر درمان حذف خالکوبی با لیزر زخمی شود. پس پاک کردن تاتو با لیزر جای زخم باقی نمی‌گذارد. اگر پوست شما قبلاً دارای مشکلاتی مانند جای زخم است، انتظار داشته‌باشید که پس از برداشتن تاتو با لیزر باقی بماند. بسیاری از افراد متوجه نمی‌شوند که جای زخم باقی‌مانده پس از برداشتن تتو با لیزر، اغلب از زمانی که تتو در ابتدا توسط هنرمند تاتو شده‌است، باقی مانده است. به طور کلی، لیزر جای تتو را زخم نمی‌کند. اما اگر هنگام تتو، فردی که برای شما تاتو زده‌است آن ناحیه را زخم کرده‌است، بعد از پاک کردن تتو با لیزر ممکن است که جای زخم باقی بماند. اما با پیشرفت علم، برطرف کردن جای زخم بسیار ساده و راحت است و با پماد این جای زخم از بین می‌رود.
پاک کردن تتو با لیزر درد دارد
با جوش‌های خود مشکل دارید؟ این مطلب برای شماست:از بین بردن جای جوش با درمان خانگی امکان پذیر است؟

آیا لیزر به طور کامل تاتو را پاک می کند؟

اگر به دنبال این هستید که به طور کامل تتو از روی بدنتان پاک شود، شما نیازمند چندین جلسه لیزر تا زمانی که به طور کامل پاک شود، هستید. اما به طور میانگین در یک الی دو جلسه اول لیزر، تتو شما کاملا محو می‌شود. اگر تتو شما بزرگ باشد منطقی است که به سختی پاک شود. اگر عمق جوهر تاتو شما زیاد باشد، باز هم به سختی پاک می‌شود. جوهر عمیق‌تر به جلسات لیزر بیشتری نیاز دارد تا از بین برود. مورد دیگر که در پاک کردن کامل تتو دخیل است، مربوط به پوست بدن شما است.

شاید باورتان نشود اما نوع پوست شما نیز در محو شدن یا پاک شدن کامل دخالت دارد. افراد با پوست روشن‌تر معمولاً نتایج بهتری نسبت به افراد با پوست تیره‌تر دارند. اگر تتو شما بزرگ و عمیق است، شما به چندین جلسه لیزر نیاز دارید تا تتو شما محو شود. علاوه بر این، رنگ تتویی که استفاده کردید نیز در محو شدن کامل موثر است. رنگ‌های تیره مانند سیاه و آبی به طور کلی نسبت به رنگ‌های روشن مانند زرد یا صورتی به لیزر بهتر پاسخ می‌دهند.

کلام آخر

به طور کلی، اکثر افراد پاک کردن تاتو با لیزر را به عنوان دردی شبیه به نیشگون گرفتن یا ضربه زدن با نوار لاستیکی توصیف می‌کنند. برخی افراد آن را با احساس سوزش یا خراشیدگی پوست مقایسه می‌کنند. برای کاهش درد، تکنسین لیزر ممکن است از بی‌حسی موضعی یا خنک‌کننده پوست استفاده کند. همچنین می‌توانید قبل از درمان از مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. بعد از درمان، قرمزی، تورم و حساسیت پوست طبیعی است.  معمولاً این عوارض جانبی طی چند روز تا چند هفته از بین می‌روند. در نهایت، پاک کردن تاتو با لیزر  می‌تواند کمی دردناک باشد، اما با تکنیک‌های مختلف می‌توان درد را به حداقل رساند. کلینیک بهزیار که یکی از کلینیک جوانسازی پوست در قزوین است، همان جایی است که شما می‌توانید تاتو خود را محو کنید. همچنین خدمات دیگری مانند لیزر موهای زائد، بوتاکس، اندولیفت و… است.
اگر می‌خواهید لیزر موهای زائد انجام دهید، این مطلب را بخوانید: قبل و بعد از لیزر چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *